comptador web

dissabte, 3 de setembre del 2011

LECTURES ESTIUENQUES (en format breu)

He perdut el "ritme" (com els futbolistes) i veig que em costa força posar-me a escriure, així que ho faré en format breu:

- Un autor de qui cada novel.la que llegeixo m'agrada més que l'anterior: Joan Daniel Bezsonoff.

- L'autor eteeeernament pendent i de qui encara NO he llegit res: Murakami.

- La novel.la que he deixat abans de llegir-la i que ja m'imagino que mai més tornaré a veure (i mira que m'havia proposat no deixar ja llibres a ningú...): "Les ratlles de la vida" (Editorial 3 i 4: guanyadora del premi Octubre de l'any passat).

- Un autor que acabo de començar a llegir i que promet: Sebald.

- Uns assajos que són una meravella i que no hauríeu de deixar passar: "Atentament" (Proa).

- Un altre assaig que encara m'espera però pel qual sento curiositat : "Futbol per la llibertat" (d'en Ramon Usall, assaig guanyador del Premi Josep Vallverdú de l'any passat)

- Una novel.la que sabia que no "em fallaria": "L'últim dia abans de demà" (Empúries, del gran, gran Eduard Márquez).

- Una novel.la que espero poder trobar aviat una mica de temps per rellegir-la: "Els jugadors de Whist" (Empúries, d'en Pagès Jordà).

- Un autor de qui espero que algú me'n recomani alguna cosa per començar a llegir-lo: Javier Marías.

Espero que la tardor i l'hivern siguin també productives pel que fa a lectures.

20 comentaris:

  1. Marías és un dels millors novel·listes contemporanis i no es pot deixar passar. N'hi ha moltes de novel·les per encetar-lo. La darrera ('Los enamoramientos') és molt bona, però per engegar jo et recomanaria 'Corazón tan blanco', i després ja veuràs com en buscaràs més.
    Ben tornada, Mireia!

    ResponElimina
  2. Mireia! M'alegro molt que tornis a escriure al blog! M'he sentit identificat en uns quants del punts de la teva entrada: Murakami com autor de qui no n'he llegit res i Sebald com a troballa entusiasmant de fa poc. De ben segur que la tardor i l'hivern seran productives. Salut!

    ResponElimina
  3. Ben retrobada! Ja havia desenllaçat el teu blog, i ara l'he tornat a enllaçar. Esperem les teves recomanacions i apunts! Coincideixo amb el que dius de l'Eduard Márquez i d'"Atentament", el Gran mestre Triadú. Fins aviat!

    ResponElimina
  4. Ben retornada!
    En Sebald aposta segura. En Márquez, també.
    A mesura que s'acosti el fred ja t'aniràs tonificant; amb aquesta calor inhumana fa mandra respirar i tot!

    ResponElimina
  5. Murakami Tokio blues, un llibre estrany. No sé si dir-te que no cal que te'l llegeixis, mira què et dic ;)

    Salut,

    ResponElimina
  6. Uf, Mireia, quanta lectura...! M'avergonyeixo dels meus bons propòsits estiuencs convertits en tristes provatures.
    Desitjo que aquesta represa -en format breu- tingui continuïtat en el format que et plagui.

    pere (s)

    ResponElimina
  7. Doncs, Ricard, això era el que volia, que algú em recomanés algun títol. Gràcies, ja veig que no només ets el meu "tutor" en la (difícil) tasca de posar-me les piles amb la poesia, ara també m'ajudes amb la narrativa, ets un crack!!

    David, de fet en Sebald el llegeixo perquè tu mateix en parlaves al teu blog (tot i que no hi deixo tants comentaris com aban s, continuo llegint els vostres blogs)

    Marta, m'ha agradat força la teva definició d'en Triadú: GRAN MESTRE.

    SÍ, Lior, espero que la tardor i l'hivern siguin productives i pugui llegir força. Gràcies per la visita.

    Pere, suposo que podem llegir més o menys en funció a molts factors, i jo ara tinc força temps. Espero actualitzar de tant en tant el bloig, sí.

    ResponElimina
  8. Ei! quina alegria, tornar-te a veure per aquí!

    No deixis de tastar Murakami, després ja jutjaràs per tu mateixa. Estrany... sí, però amb molta força, moltes emocions i encisador.

    Jo he llegit de Javier Marias "Corazón tan blanco" em va agradar però sense entusiasmes i no havia repetit en molts anys fins ara que tinc apunt d'encetar "Los enamoramientos"

    Jo he llegit tres novel·les llargues: "Pétalo carmesí, flor blanca" "1Q84" i "El joc de l'àngel" i les tres m'han agradat molt, guanyant de llarg Murakami amb 1Q84.

    I també he llegit uns quants llibres de blocaires que m'han agradat moooolt.

    ResponElimina
  9. ... M'ha agradat molt retrobar-te de nou! Sebald, Marquez, Triadú... Els meus millors desitjos per aquesta tardor i hivern...

    ResponElimina
  10. No havia llegit mai res d'en Marías i arran de les bones crítiques d'aquest darrer llibre seu, Los enamoramientos, m'hi vaig decidir.

    Bé, des del meu desconeixement de l'autor et diré que la història està molt bé, ell escriu molt bé també, se'l veu cultíssim, però per al meu gust, en algun moment se'm feia pesat. Considero que s'entreté i s'allarga massa a estones en explicacions i es fa llarg i pesat.

    D'altra banda, el final, la resolució de la novel·la, em va semblar una mica fluix.

    Pel que fa a en Màrquez, a mi em sembla magnífic la veritat.

    ResponElimina
  11. Només he llegit "Els jugadors de whist" i també me va encantar! De la resta res de res però en prenc nota. M'alegr molt de tornar-te a llegir, Mireia :) Abraçades!

    ResponElimina
  12. Hola de nou. Bentornada. Dels autors que cites només he llegit Murakami i m'ha agradat.

    ResponElimina
  13. En marias és binari: o agrada molt o no agrada gens. A mi m'agrada molt. Per començar et recomano Corazon tan blanco , i despres Mañana en la batalla piensa en mi. Si t'agraden aquests dos , passa a Tu rostro mañana, una trilogia de pes . Los enamoramientos encara no l'he llegit

    ben retrobada!!

    ResponElimina
  14. Ben retrobada! Veig que estàs a "tope" Me n'alegr. Ànims amb les lectures. D'en Marías vaig llegir alguna cosa fa temps, no record ni el títol, però sí record que em va costar molt. Ja ens diràs el que en penses.
    Petons!

    ResponElimina
  15. Format breu, però intens.

    En Murakami, diferent, sorprenent, estrany, però amb molt trempera enganxosa, sobretot aquest últim, 1Q84.
    SAlut, wapa

    ResponElimina
  16. M'alegra veure que el blog torna a estar en actiu! Jo també tinc pendent Murakami, n'he llegit algunes obres però 1Q84 està a l'espera... Tot pinta que la tardor i l'hivern serà una època de bones lectures!

    ResponElimina
  17. Hola, la petició de recomanar alguna cosa de Marías és una temptació massa forta! Jo, que en soc fan, et suggereixo començar amb "Todas las almas", subtil novela d'ambient universitari (Oxford); o també "Vidas escritas", un recull de retrats d'escriptors tan apassionants com relats!

    http://ravielbeutrom.blogspot.com/

    ResponElimina
  18. 'Los enamoramientos', de Javier Marías, m'ha emocionat molt. Un dels millors llibres dels últims mesos. Un petó i fins aviat. JORDICINE.

    ResponElimina
  19. Els jugadors de whist també la tenc pendent , a la tauleta de nit....espero, com tu, llegir-la prest
    Una abraçada

    ResponElimina